ТВОРЧІСТЬ ЕЖЕНА БОЦЦА У КОНТЕКСТІ ДУХОВОГО АКАДЕМІЧНОГО МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКОГО МИСТЕЦТВА
Анотація
Мета статті – розкриття творчого феномену Ежена Боцца у сучасному духовому академічному музично-виконавському мистецтві. Ціллю публікації також постає виявлення найбільш характерних для творів композитора жанрів, художньо-образних сфер, відповідних образів змістовного насичення музичних композицій французького майстра. Методологія дослідження зумовлюється застосуванням структурно-історичного методу, який дозволяє означити певні етапи творчості митця. Аксіологічний метод створює можливість виявлення художньо-ціннісних критеріїв відомих духових творів композитора. Методи аналізу і синтезу дозволяють кристалізувати фрагментарно-часткові риси композиторського стилю майстра та усвідомити їх як цілісно-художнє явище авторського почерку митця. Порівняльний метод постає в основі вияву причинно-наслідкових зв’язків щодо відповідних характерологічних ознак творчості композитора. Висновки дослідження формуються у результаті використання структурно-аналітичного методу. Новизна пропонованої теми обумовлюється надзвичайно малою кількістю наукових робіт, присвячених творчості Е. Боцца у світлі духового академічного музично-виконавського мистецтва. Духові композиції французького майстра розглядаються як у їх відповідності творчим періодам митця, так і у зіставленні духових композицій з певними культурно-творчими звершеннями у житті композитора. Висновки. Написання творів для духових академічних інструментів утворює постійний композиційно-творчий процес протягом усього життєвого шляху майстра, який відбувається на тлі виняткової активності використання композитором широкої палітри музичних жанрів ХХ століття. Своєрідна жанрова строкатість музичного доробку Е. Боцца в усі періоди творчості майстра завжди позначається наявністю духових мініатюр, художньо самобутніх програмних п’єс, як правило, з узагальненим типом програмності.
Посилання
2. Krupej, M.V. (2006). Stylistic foundations of the formation of the performing skill of the saxophonist (in the context of musical creativity of the ХІХ and ХХ centuries). Extended abstract of candidate’s thesis. Odesa: OdeSMA [in Ukrainian].
3. Krupej, M.V. (2014). Theoretical basis for the formation of the performing arts saxophonist. Odesa: Astroprint [in Ukrainian].
4. Pon`kina, A.M. (2009). Saxophone in the musical culture of the ХХ century (based on the material of sonat creativity of foreign and Ukrainian composers). Extended abstract of candidate’s thesis. Xarkiv: KhNUA [in Ukrainian].
5. Pon'kina, A.M. (2015). Ezhen Bozza: creation for wind instruments. Nauchnaja diskussija: voprosy filologii, iskusstvovedenija i kul'turologii, 11 (38), P. 1, 13–23 [in Russian].
6. Pon'kina, A.M. (2015). The role of Ezhen Bozza in the evolution of brass performing art of the twentieth century. Vestnik magistratury, 11 (50), Vol. IV, 31–36 [in Russian].
7. Usov, Ju. (1989). The history of foreign performance on wind instruments. Moskva: Muzyka [in Russian].