САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА-ВОКАЛІСТА ЯК СКЛАДОВА МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
Мета статті – виявлення мотиваційних та формо-організуючих чинників самостійної роботи студентів-вокалістів на різних етапах професійного навчання. Ціллю публікації також постає розкриття найбільш ефективних форм та видів індивідуальних занять вокалістів, визначення низки підготовчих вправ щодо позакласної, індивідуальної роботи студентів. Методологія вивчення означеної тематики зумовлюється вагомим практичним значенням досліджуваного явища. Провідними у науковій статті постають наступні емпіричні методи, а саме спостереження та узагальнення. Фундаментального значення набуває також і аксіологічний метод, за допомогою якого визначаються найбільш ціннісні чинники щодо мотиваційних, формотворчих та організаційних критеріїв самостійної роботи студентів-вокалістів у академічному навчальному закладі. Наукова новизна роботи окреслюється синтетичним поєднанням ряду факторів індивідуальних занять у їх специфіці мотиваційного, формотворчого та організаційного показників відносно майбутньої професійної діяльності співаків академічного напряму. Висновки. Основою мотиваційного підходу в роботі з вихованцем щодо його індивідуальних занять є точність усвідомлення найбільш якісного, технологічно виваженого результату від вправ для самостійної роботи. Виваженість форми й організації позакласної праці студента встановлюється дотриманням критеріїв різноманіття інструктивного й художнього матеріалу, а також системністю самостійних занять вихованця. Види і форми самостійної роботи студента-вокаліста неодмінно будуть оновлюватись, що обумовлюється еволюцією мистецтва взагалі та зокрема вокального, появою нових завдань та вимог до вокальної майстерності співака, новим типом слухацької аудиторії. Важливим у структуруванні та організації індивідуальної роботи студента є слідкування за тенденціями розвитку мистецтва та особливостями психології музичного сприйняття.
Посилання
2. Girfanova, E. (2013). Psihologo-pedagogical aspects of success of independent work of students. Vestnik Kazanskogo tehnologicheskogo universiteta, 10, 359–362 [in Russian].
3. Nizhnikova, A.B. (2018). Factors of the effectiveness of independent work of students of the music and pedagogical faculty in the vocal class (M. Tank Belarusian State Pedagogical University). [Electronic resource]. Retrieved from http://www.gramota.net/materials [in Russian].
4. The organization of independent work of the student in a class of solo singing, (2015). L. Sizeneeva (Eds.), Tiraspol' [in Russian].
5. Pidkasistyj, P.I. (1972). Independent activity of students: didactic analysis of the process and structure of reproduction and creativity. Moskva: Muzyka [in Russian].
6. Rudneva, T.N. (2016). The questions of forming stages of independent work of students-vocalists. Molodoj uchenyj, 26, 770–773 [in Russian].