ТВОРЧІ ПРИНЦИПИ НАЦІОНАЛЬНОГО ВЕЛИКОГО ОПЕРНОГО ТЕАТРУ В ПЕКІНІ: ДОСВІД ПРОТИСТОЯННЯ КРИЗІ ЖАНРУ


Ключові слова: оперна культура, оперний театр, оперологія, «нова хвиля» в музиці Китаю, Національний Великий оперний театр в Пекіні, репертуарна політика, маркетинг

Анотація

Шляхи розвитку світової оперної культури в умовах кризи популярності жанру набули надзвичайної актуальності на рубежі ХХ – ХХІ століття. Творчий досвід протистояння кризі оперного жанру, вироблений у Китаї, узагальнює світові традиції, але містить і оригінальні знахідки, усвідомлення котрих є доцільним для всесвітньої оперної практики. Протистоянню кризі опери у Піднебесній сприяють взаємообумовлені процеси: «Нова хвиля», що об’єднує мистецтва, синтезовані у «творі сценічному», і відкриття Великих оперних театрів як культурних центрів. Парадигматична роль у виробленні принципів протистоянні кризі опери належить Національному Великому оперному театру в Пекіні. Мета статті – визначити  творчі принципи Національного Великого оперного театру в Пекіні, націлені на протистояння кризі жанру і розвиток китайської оперної культури. Методи дослідження – історичний, порівняльний, системно-функціональний. Наукова новизна статті полягає у введенні до європейського оперологічного контексту досвіду Національного великого оперного театру в Пекіні, націленого на подолання кризи «opera scenica». Аналіз напрямів діяльності оперного театру в Пекіні демонструє: успішний розвиток оперної культури передбачає взаємодію напрямів творчої і організаційної роботи. Анти-кризова діяльність Національного театру відіграє парадигматичну роль для інших оперних театрів Піднебесної, визначає актуальні тенденції розвитку оперної культури Китаю в цілому. Висновки.  Ініційовані Національного Великого оперного театру в Пекіні принципи (врахування умов сучасного ринку; просування маркетингу, тлумачення процесу постановки оперних вистав як своєрідного виробництва, створення підрозділів управлінського типу) об’єднують великі оперні театри країни у вирішенні спільної мети  розвитку оперної культури Китаю.

Посилання

1. Beregova, O. Ukrainian Opera of the Early Third Millennium as a Mirror of Modern Musical Communication [Electronic resource]. – Access mode: http://ua.convdocs.org/docs/index-82811.html?page=14 (27.05.2021) [in English].
2. Burnashov, I.Y. (2013). Opera Art of Ukraine. Modern Visions (Review of the press and unpublished documents). ICQCA, 11 (5), 25 [in Ukrainian].
3. Kiyanovska, L.O. Opera as a market: performance as a marketing approach [Electronic resource]. – Access: http://ua.convdocs.org (27.05.2021) [in English].
4. The Beijing opera theatre: a miracle of modern architecture [Electronic resource]. – Mode of access: stroi.mos.ru/unikalnaya-arhitektura/mir/opernyi-tieatr-piekina-chudo-sovriemennoi-arkhitiektury (Date of access: 27.05.2021) [in English].
5. Zhang Kai, (2017). Modern Opera Theatre as an Artistic Phenomenon and category of musical discourse. Aut. diss. ... cand. of Arts. Odessa [in Ukrainian].
6. Yan Jianan, (2021). National traditions in the works of Chinese composer Xu Changjun. Aut. diss. ... cand. of Arts. M.: MSC P.I. Tchaikovsky [in Russian].
Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати цю статтю:
Guo, C. (2021). ТВОРЧІ ПРИНЦИПИ НАЦІОНАЛЬНОГО ВЕЛИКОГО ОПЕРНОГО ТЕАТРУ В ПЕКІНІ: ДОСВІД ПРОТИСТОЯННЯ КРИЗІ ЖАНРУ. Музикознавча думка Дніпропетровщини, (21), 265-278. https://doi.org/https://doi.org/10.33287/222143
Номер
Розділ
Articles