КРИВОРІЗЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ДРАМИ ТА МУЗИЧНОЇ КОМЕДІЇ ім. Т.Г. ШЕВЧЕНКА. СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК (1931–2021)


  • Andrey Tulyantsev Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки https://orcid.org/0000-0002-4567-432X
  • Anna Dorosh Національний університет культури і мистецтв
Ключові слова: Кривий Ріг, театр, драма, репертуар, музична комедія, композитор, диригент, режисер, вокаліст

Анотація

Метою статті є дослідження становлення і розвитку складної, але значної творчої діяльності Криворізького академічного театру драми та музичної комедії ім. Т.Г. Шевченка, починаючи з 1930-х років ХХ століття та охоплюючи першу чверть  ХХІ ст. Методи дослідження: історично-краєзнавчий, що надає можливість прослідити процес становлення та розвитку театру у Кривому Розі в усіх його хронологічних послідовностях та у взаємозв’язку із особливостями промислового міста; музичного театрознавства, що дозволяє провести аналіз синтетичної творчості артистів-вокалістів, які грають ролі у драматичних виставах та  акторів драми, які виконують партії в оперетах; порівняльний, що спрямовує дослідника на процес визначення рис спільного й відмінного у досягненнях провідних митців театральної трупи різних років. Наукова новизна полягає у тому, що вперше в українському музичному театрознавстві здійснюється комплексний аналіз діяльності Криворізького академічного театру драми та музичної комедії ім. Т.Г. Шевченка у контексті культурного розвитку Криворізького регіону. Визначаються чинники, що вплинули на реорганізацію трупи, яка розпочала функціонування, як Театр державної драми «Кривбас», потім неодноразово була змінена на «Комсомольський перфоратор», імені Жовтневої революції, Український драматичний театр ім. І. Котляревського, Криворізький міський драматичний театр ім. Т.Г. Шевченка, Криворізький російський музично-драматичний театр ім. Т.Г. Шевченка, Криворізький театр драми та музичної комедії ім. Т.Г. Шевченка, а з 2012 року – академічний. Висновки. Простежуючи динаміку творчого розвитку Криворізького академічного театру драми та музичної комедії ім. Т.Г Шевченка у різні періоди, аналізується процес, що з’ясовує сценічні особливості взаємодії таких жанрів, як драма, оперета, музична комедія. На прикладі театральної інфраструктури Кривбасу пропонується новий підхід розгляду історичної та сучасної діяльності Криворізького академічного театру драми та музичної комедії ім. Т.Г. Шевченка.

Посилання

1. Levenets, S.Y. URL: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=44369 (access date 10.07.2021) [in Ukrainian].
2. Mazur, V.O. URL: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=43701 (access date 12.07.2021) [in Ukrainian].
3. Poluboyartsev, V. URL: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=37604 (access date 14.07.2021) [in Ukrainian].
4. Tulyantsev, A. (2003). Let's hope. Muzika, 1-2, 13 [in Ukrainian].
5. Tulyantsev, A. (2003). Taras Shevchenko theater drama and musical comedy of Kryvoy Rig. Theaters Dnipropetrovsk region. Dniprokniga, 718 p. [in Ukrainian].
6. Tulyantsev, A. (2018). Poluboyrtzev V.K. Ukrainian musical encyclopedia. Vol. 5. Kiіv publishing house IMFE. 333 p. [in Ukrainian].
7. Shevchenko, T. Taras Shevchenko theater academic drama and musical comedy of Kryvoy Rig. URL: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=648 (access date 17.07.2021) [in Ukrainian].
Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати цю статтю:
Tulyantsev, A., & Dorosh, A. (2021). КРИВОРІЗЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ДРАМИ ТА МУЗИЧНОЇ КОМЕДІЇ ім. Т.Г. ШЕВЧЕНКА. СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК (1931–2021). Музикознавча думка Дніпропетровщини, (21), 18-31. https://doi.org/https://doi.org/10.33287/222126
Номер
Розділ
Articles