«УРОЧИСТА МЕСА» ОЛЕГА ПОЛЬОВОГО: КОМПОЗИТОРСЬКИЙ ЗАДУМ ТА ЙОГО ІНТЕРПРЕТАЦІЯ


Ключові слова: голос, духовна музика, жанр, інтерпретація, композитор, меса, партія, перекладення, мішаний хор

Анотація

Мета статті – виявити характерні відмінності нового перекладення в порівнянні з авторським оригіналом хорової партитури, звернувшись до вже відомого твору, що не раз виконувався в різних містах України – «Урочистої меси» О. Польового. Методи презентованої наукової розвідки базуються на загальнонаукових принципах дослідження: аналізі, синтезі, дедукції, індукції, а також на історичному, порівняльному підходах до досліджуваного матеріалу. Вищезазначені наукові методи дозволяють осмислити особливості прочитання авторської версії з урахуванням різних виконавських можливостей новочасних академічних хорових колективів. Наукова новизна пропонованої роботи полягає у новому підході до сучасного твору, що органічно репрезентує в українській музиці міксування різних духовних традицій. Варіанти перекладень вносять аспекти новизни щодо прочитання сучасної композиції при збереженні основних параметрів авторського оригіналу. Висновки. Встановлено, що у духовній музиці композитора, з одного боку, продовжують відображатися традиції та тенденції попередніх епох, з іншого, – воно відбиває зміни стосовно сучасних композиторських технік останніх десятиліть XХI ст. «Урочиста меса» Олега Польового є одним з новаторських творів сучасної української музики. Поєднуючи ознаки західних та східних традицій духовної музики, вона розширює можливі виконавські інтерпретації в трактуванні жанру латинської меси. Їх версії можуть представляти інтерес для майбутніх досліджень. Остання інтерпретаційна версія «Урочистої меси» О. Польового розширює пошуки сучасного репертуару керівниками творчих хорових колективів, тому є можливою для виконання не тільки в Україні, але й за її межами. Виконавська інтерпретація перекладення «Урочистої меси» підтверджується її практичною апробацією хором Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки.

Посилання

1. Statsenko, O.O. (2016). Interpretation of genres of the Latin liturgical tradition by modern Odessa composers. Kultura i suchasnist, 2, 126–131 [in Ukrainian].
2. Borodavkin, S.O. (2017). Stylistic features of the «Solemn Mass» O. Polyvoy. Ukrainske mystetstvoznavstvo, 17, 196–207 [in Ukrainian].
3. Manuliak, O. (2009). Sacred creativity of contemporary Lviv composers: the problem of continuity of tradition in the European context. Suchasni problemy khudozhnoi osvity v Ukraini, 5, 62–67 [in Ukrainian].
Опубліковано
2021-06-01
Як цитувати цю статтю:
Khmilyuk, T. (2021). «УРОЧИСТА МЕСА» ОЛЕГА ПОЛЬОВОГО: КОМПОЗИТОРСЬКИЙ ЗАДУМ ТА ЙОГО ІНТЕРПРЕТАЦІЯ. Музикознавча думка Дніпропетровщини, (20), 179-188. https://doi.org/https://doi.org/10.33287/222115
Номер
Розділ
Articles