ДО ПИТАННЯ СПЕЦИФІКИ ЗВУКООБРАЗУ В СУЧАСНОМУ ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ЕСТРАДНОМУ МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ


Ключові слова: група «Eluveitie», фолк-метал, звукообраз, акустичні інструменти, тембр, глобалізація, глокалізація

Анотація

Мета статті – вивчення засобів створення особливого звукообразу як відбиття одночасно національно-специфічного та універсального, архаїчного і сучасного, на прикладі творчості швейцарської фолк-метал групи «Eluveitie». У статті застосовані історичний, системно-аналітичний, функціональний, а також комплексний методи дослідження. Новизна публікації полягає в тому, що вперше у вітчизняній науковій думці, творчість групи «Eluveitie» стає об’єктом дослідження з використанням традиційного аналітичного інструментарію та з опертям на сформовану в академічному музикознавстві методологію (теорія звукообразу в працях Н. Рябухи). Висновки. На сучасному етапі розвитку естрадного музичного мистецтва одночасно простежується взаємодія та протидія тенденцій глобалізації та глокалізації, які визначають змістовно-образну складову, коло засобів виразності, характер звукообразу музичних творів. Спираючись на сформовану методологію в роботах Н. Рябухи, звукообраз можна інтерпретувати як «багатовимірну єдність», що є результатом «перетворення картини світу». Звернення до творчості групи «Eluveitie» продемонструвало, що у створеному нею узагальнювальному звукообразі перетинаються архаїчне та сучасне, національно-специфічне й універсальне (що відповідає тенденціям глокалізації та глобалізації) завдяки таким засобам: 1)  застосуванню звуко-акустичних знаків епох у полішаровій композиції («тяжкого» електронного звучання і звучання акустичних академічних, а також народних інструментів); 2)  використання фонізму давньої галльської мови, спеціально реконструйованої учасниками групи зі збереженням особливостей написання; 3)  опрацювання кельтських мелодій, що органічно вплітаються у контекст сучасної композиції.  

Посилання

1. Ryabuha, N.A. (2012). Sound image as a philosophical and aesthetic category in music. Visnyk Kharkivsjkoji derzhavnoji akademiji dyzajnu i mystectv, 1, 154–157 [in Russian].
2. Riabukha, N.O. (2015). Sound image in the focus of the sonological method of research of musical culture. Kuljtura i suchasnistj, 2, 98–106 [in Ukrainian].
3. Riabukha, N.O. (2012). Sound image as a category of metaphysics of music: semantic dimensions of creativity. Kuljtura Ukrajiny, 39, 234–242 [in Ukrainian].
4. Eluveitie. Retrieved from https://salvemusic.com.ua/eluveitie-elvejti-biografiya-gruppy [in Russian].
5. Eluveitie. Retrieved from https://ru.wikipedia.org/wiki/Eluveitie [in Russian]. 6. Gelvetyi. Retrieved from https://ru.wikipedia.org [in Russian].
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати цю статтю:
Plaksina, O. (2020). ДО ПИТАННЯ СПЕЦИФІКИ ЗВУКООБРАЗУ В СУЧАСНОМУ ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ЕСТРАДНОМУ МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ. Музикознавча думка Дніпропетровщини, (19), 74-82. https://doi.org/https://doi.org/10.33287/222035
Номер
Розділ
Articles