МИСТЕЦЬКЕ СЕРЕДОВИЩЕ ДНІПРОПЕТРОВЩИНИ СЕРЕДИНИ XX СТОЛІТТЯ


  • Yanina Lysenko Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки https://orcid.org/0000-0002-3879-7989
  • Yanina Lysenko Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки
Ключові слова: мистецьке середовище, музичні заклади, виконавська, композиторська, педагогічна діяльність

Анотація

Мета статті – висвітлення процесу становлення і розвитку мистецького середовища Дніпропетровщини середини XX століття. Для досягнення поставленої мети були використані науково-історичні й теоретичні методи дослідження, а самеджерелознавчий та історіографічний аналіз, описово-аналітичний підхід, метод періодизації, а також порівняльно-історичний, ретроспективний та причинно-наслідковий аналіз стану практики музично-естетичного виховання в Україні; здійснювався аналіз філософської, психолого-педагогічної літератури, дисертаційних робіт для визначення концептуальних положень досліджуваної проблеми; вивчалась мистецтвознавча та методична література з метою виявлення чинників й особливостей стосовно питань становлення і розвитку мистецького середовища Дніпропетровщини середини XX століття. Наукова новизна статті полягає у тому, що розглянуто, теоретично обґрунтовано, а також розкрито змістовну сутність системи становлення й розвитку мистецького середовища на Дніпропетровщині середини ХХ століття. Висновки. Творчий і педагогічний досвід визначних музикантів, композиторів Дніпропетровщини середини XX століття генерує джерело усталення й розвитку мистецького середовища досліджуваного регіону. Академічне музичне мистецтво, маючи величезний виховний потенціал, здатне довести до свідомості закладені в ньому морально-етичні ідеї, формуючи окремі якості, відповідні цінності, певне ставлення до явищ дійсності. Таким чином, спираючись на педагогічну, виконавську, композиторську діяльність видатних митців досліджуваного регіону, можливо стверджувати, що мистецького збагачення пізнало культурне середовище не лише Дніпропетровщини, але й усієї України.     

Посилання

1. Bench-Shokalo, O. (2002). Ukrainian choral singing: actualization of customary tradition. Kyjiv: „Ukrajina Svit” [in Ukrainian].
2. Dnipropetrovsk conservatory named after M. Glinka (1898 – 2008), (2008). Dnipro: ART-PRES [in Ukrainian].
3. Lysenko, Ja. (2017). Music education of Dnipropetrovsk region of 50-70 years: monograph. Dnipro: LIRA [in Ukrainian].
4. Lysyj, I. (2004). Philosophical and artistic culture. Kyjiv: Vydavnychyj dim «KM Akademija» [in Ukrainian].
5. Martynjuk, A.K. (2019). Conducting activities of Mykola Oleksiychuk in the context of musical culture of Podillya in the second half of the XX - beginning of the XXI century: monograph. Kam'janecj-Podiljsjkyj: Vydavecj PP Zvolejko D.Gh. [in Ukrainian].
6. Martynjuk, T. (2003). Musical professionalism of the Northern Priazov of the XIX – XX centuries. Melitopolj: Vydavnychyj budynok Melitopoljsjkoji misjkoji drukarni [in Ukrainian].
7. Medvednikova, T. (2014). Moses Levin. Outstanding musicians of the Dnipropetrovsk region. Dnepropetrovsk: Dnepropetrovskaja konservatorija im. M. Glinki [in Russian].
8. Rozhok, V.I. (2006). Sunny maestro: monograph. Kyjiv: Avtoghraf [in Ukrainian].
9. Turina, O.A. (2011). Creative socialization as a standart model of cultural and artistic space. Aktualjni problemy istoriji, teoriji ta praktyky khudozhnjoji kuljtury, 27, 212–217 [in Ukrainian].
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати цю статтю:
Lysenko, Y., & Lysenko, Y. (2020). МИСТЕЦЬКЕ СЕРЕДОВИЩЕ ДНІПРОПЕТРОВЩИНИ СЕРЕДИНИ XX СТОЛІТТЯ. Музикознавча думка Дніпропетровщини, (19), 24-33. https://doi.org/https://doi.org/10.33287/222031
Номер
Розділ
Articles