До проблеми прочитання жанру Магніфікат у творчості Джона Раттера


  • Maryna Varakuta Dnipropetrovsk Music Academy after Mikhail Glinka
  • Vladimir Dashko Дніпропетровська Академія Музики ім М. Глінки
Ключові слова: хорові жанри, жанр „Магніфікат”, англійська хорова музика

Анотація

Метою статті є виявлення деяких особливостей втілення жанру магніфікату в творчості Джона Мілфорда Раттера, сучасного всесвітньо відомого Великобританського композитора, диригента, аранжувальника, нотного видавця, який отримав визнання, насамперед, як автор численних композицій у сфері академічного хорового мистецтва. Коло методів пропонованого наукового дослідження базується на історико-типологічному, жанровому, стильовому й функціональному методах аналізу. Науковці також вдаються до застосування структурно-аналітичного та порівняльного методів вивчення вищеозначеної проблеми. Наукова новизна статті полягає у висвітленні композиційних особливостей, темброво-фактурних рішень жанру магніфікату Джона Раттера, що досі не ставало предметом ґрунтовного дослідження в сучасному вітчизняному музикознавстві. Автори зазначеної статті вперше досліджують в українській музикознавчій думці проблему спадкоємності та регенерації провідних, найбільш ключових жанрових показників магніфікату в композиційно-художньому баченні Джона Раттера. Висновки. Магніфікат Джона Мілфорда Раттера є абсолютно новим прочитанням цього жанру, самобутньо-характерним, яскравим прикладом новітнього, нетрадиційного втілення класичної жанрової моделі на основі синтезу канонічного, а також неканонічного текстів. Акцентований у пропонованому дослідженні хоровий твір приваблює своєю відкритістю, щирістю, ліричністю образів, що запам'ятовуються мелодійними та гармонійними фарбами, особливою доступністю художньо-образного, ідейно-змістовного сприйняття. Композитор гармонійно поєднує в музичному творі слідування встановленим традиціям, а також їх талановите оновлення. Саме у цьому сенсі жанр Магніфікату є показовим для сучасної академічної європейської музичної культури періоду другої половини XX – початку XXI століть.

Посилання

1. Ratter Dzhon Milford, (2019). Requiem. Magnificat. Retrieved from http://www.loversclassic.ru/publ/skachat_audio/khorovaja/dzhon_ratter_rekviem_magnifikat [in Russian].
2. Ratter Dzhon, (2019). Ratter John. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/John_Rutter [in English].
3. Kuchurivsjkyj, Ju.S. (2019). Choral music of contemporary British composers as an object of musicological research. Retrieved from file:///C:/Users/User/Downloads/NZTNPUm_2014_3_33.pdf [in Ukraine].
4. Uilson-Dikson, Je. (2001). History of Christian Music. Sankt-Peterburg: Mirt [in Russian].
5. Wilson-Dickson, A. (1992). The Story of Christian Music. Oxford: Lion Publishing [in English].
6. Wienandt, E.A. (1965). Choral Music of the Church. New York: The Free Press [in English].
Опубліковано
2019-11-20
Номер
Розділ
Articles