ТВОРИ ДЛЯ САКСОФОНА З ДУХОВИМ ОРКЕСТРОМ ЯК ФЕНОМЕН АКАДЕМІЧНОГО МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКОГО МИСТЕЦТВА


  • Volodymyr Lebed Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки
Ключові слова: твір, саксофон, духовий оркестр, академічна музика, , музично-виконавське мистецтво

Анотація

Метою статті є визначення низки причин, своєрідних передумов, щодо збільшення кількості оригінальних творів для саксофона з духовим оркестром в академічному музично-виконавському мистецтві періоду ХХ – початку ХХІ століть. Коло методів дослідження окреслюється, насамперед, історичним підходом, що обумовлюється означенням широкого періоду академічного мистецтва гри на саксофоні, а саме рамками ХХ – початку ХХІ століть. У роботі використовується також порівняльний метод для можливості виявлення відповідних відмінностей в академічних творах для саксофона з оркестром духових інструментів різних композиторів та культурно-історичних періодів. Структурно-аналітичний та узагальнюючий методи дослідження використовуються для формування певної послідовності викладення матеріалу та здійснення висновків і перспектив подальшого дослідження означеної теми. Наукова новизна пропонованої статі обумовлюється відсутністю вивчення науковцями причинно-наслідкових передумов щодо написання оригінальних академічних творів для саксофона з духовим оркестром, а також браком досліджень присвячених розкриттю феномена становлення академічного саксофонного репертуару в європейській професійній музиці ХХ – початку ХХІ століть. Висновки. У роботі простежено історичний процес розвитку академічних творів для саксофона з духовим оркестром. Причини суттєвого пожвавлення інтересу композиторів до саксофона, та як наслідок поява низки оригінальних академічних композицій для саксофона з духовим оркестром, криються у стрімкому вдосконаленні професійної виконавської майстерності саксофоністів починаючи вже від середини ХХ століття. Оскільки саксофон є наймолодшим академічним духовим інструментом, він ще завойовує своє визнання на академічній музичній сцені та з кожним роком стає більш запитуваним у слухацької аудиторії.

Посилання

1. Apatskij, V.N. (2010). The history of wind musically performing art. Kiev: Zadruga [in Russian].
2. Maksymenko, L. (2013). The specificity of the contemporary skills of playing the saxophone (on the example of the saxophone compositions by the composer V. Runchak). Kyjivsjke muzykoznavstvo, 47, 217–223 [in Ukrainian].
3. Maksymenko, D. (2009). One-part poem genres in the context for the formation of the saxophone concert repertoire of the 19th – 20th centuries. Problemy metodyky ta vykonavstva na dukhovykh instrumentakh, 100, 159–171 [in Ukrainian].
4. Mymryk, M.R. (2009). The genre features of Ukrainian chamber and instrumental music with the participation of saxophone at the end of 20th – the beginning of the 21st centuries. Problemy metodyky ta vykonavstva na dukhovykh instrumentakh, 83, 140–148 [in Ukrainian].
5. Ponjkina, A. (2008). The new performing means of playing into the Sonatas for the saxophone of the 70s – 90s years of the 20th century. Visnyk Lughansjkogho nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu im. T.Gh. Shevchenka, 4 (143), 213–220 [in Ukrainian].
6. Cjuljupa, S.D. (2017). Czech immigrants in the history of the development of wind orchestra performing in Volhynia. Muzykoznavcha dumka Dnipropetrovshhyny, 13, 50–60 [in Ukrainian].
Опубліковано
2019-11-20
Номер
Розділ
Articles