ТВОРИ ДЛЯ САКСОФОНА З ДУХОВИМ ОРКЕСТРОМ ЯК ФЕНОМЕН АКАДЕМІЧНОГО МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКОГО МИСТЕЦТВА
Анотація
Метою статті є визначення низки причин, своєрідних передумов, щодо збільшення кількості оригінальних творів для саксофона з духовим оркестром в академічному музично-виконавському мистецтві періоду ХХ – початку ХХІ століть. Коло методів дослідження окреслюється, насамперед, історичним підходом, що обумовлюється означенням широкого періоду академічного мистецтва гри на саксофоні, а саме рамками ХХ – початку ХХІ століть. У роботі використовується також порівняльний метод для можливості виявлення відповідних відмінностей в академічних творах для саксофона з оркестром духових інструментів різних композиторів та культурно-історичних періодів. Структурно-аналітичний та узагальнюючий методи дослідження використовуються для формування певної послідовності викладення матеріалу та здійснення висновків і перспектив подальшого дослідження означеної теми. Наукова новизна пропонованої статі обумовлюється відсутністю вивчення науковцями причинно-наслідкових передумов щодо написання оригінальних академічних творів для саксофона з духовим оркестром, а також браком досліджень присвячених розкриттю феномена становлення академічного саксофонного репертуару в європейській професійній музиці ХХ – початку ХХІ століть. Висновки. У роботі простежено історичний процес розвитку академічних творів для саксофона з духовим оркестром. Причини суттєвого пожвавлення інтересу композиторів до саксофона, та як наслідок поява низки оригінальних академічних композицій для саксофона з духовим оркестром, криються у стрімкому вдосконаленні професійної виконавської майстерності саксофоністів починаючи вже від середини ХХ століття. Оскільки саксофон є наймолодшим академічним духовим інструментом, він ще завойовує своє визнання на академічній музичній сцені та з кожним роком стає більш запитуваним у слухацької аудиторії.
Посилання
2. Maksymenko, L. (2013). The specificity of the contemporary skills of playing the saxophone (on the example of the saxophone compositions by the composer V. Runchak). Kyjivsjke muzykoznavstvo, 47, 217–223 [in Ukrainian].
3. Maksymenko, D. (2009). One-part poem genres in the context for the formation of the saxophone concert repertoire of the 19th – 20th centuries. Problemy metodyky ta vykonavstva na dukhovykh instrumentakh, 100, 159–171 [in Ukrainian].
4. Mymryk, M.R. (2009). The genre features of Ukrainian chamber and instrumental music with the participation of saxophone at the end of 20th – the beginning of the 21st centuries. Problemy metodyky ta vykonavstva na dukhovykh instrumentakh, 83, 140–148 [in Ukrainian].
5. Ponjkina, A. (2008). The new performing means of playing into the Sonatas for the saxophone of the 70s – 90s years of the 20th century. Visnyk Lughansjkogho nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu im. T.Gh. Shevchenka, 4 (143), 213–220 [in Ukrainian].
6. Cjuljupa, S.D. (2017). Czech immigrants in the history of the development of wind orchestra performing in Volhynia. Muzykoznavcha dumka Dnipropetrovshhyny, 13, 50–60 [in Ukrainian].